Tilmeldingsfrist for den fynske holdturnering – SENEST 30. APRIL

Fyns Tennis Union udskriver hvert år en holdturnering, hvori alle FTU/DGI klubber, der er medlem af unionen, kan deltage med et eller flere hold. Der er også mulighed for, at klubber kan gå sammen og stille et fælles hold.

Turneringen udskrives hvert år i de rækker, som FTU finder formålstjenligt.

Seniorer tilbydes pt. følgende rækker:
– Dame og Herre Fynsserie
– Herre serie 1
– Herre serie 2

Veteraner tilbydes følgende rækker:
– Veteran 40+
– Veteran 50+
– 60+ og 70+ spilles samlet – hhv. Fynsserie og Serie 1 Vinderen af alle Fynsserier deltager i DM for veteranhold, hvis der deltager mindst 2 hold i rækken. Ved deltagelse i slutspil opkræves der et gebyr fastsat af FTU.

Juniorer tilbydes følgende rækker:
– Pige- og drenge-rækker i U10, U12, U14, U16/18 i hhv. A- og B-række.
– I U14B, U12B spilles der Play and Stay med grøn bold på alm. bane
– I U10 spilles der Play and Stay med orangebold på orange bane.
Der spilles bedst af 3 sæt med tie break ved 6-6 i de to første sæt. Et evt. tredje sæt spilles som en match tie break til 10. Alle sæt starter ved 2-2.

Motionister tilbydes følgende rækker:
– Senior Dame/Herre
– Senior Damemotion Double
– Senior Motion Mix Double (doublekampe á 1 sæt).

I disse rækker kan kun deltage seniorer (fylder 18 år den pågældende sæson) der ikke er opført på klubbernes rangliste, hvor spilstyrke vurderes lavere end Senior serie 2.

Læs alt om holdturneringen og reglementet og hvordan du melder dig til på FTUs hjemmeside