Tennis Club Odense – lever op til ATK´s krav for en Elite klub

Træning Trænere Organisation
Ledelse
Turnering Klubbens målsætninger
√ Seniortræning 2 gange ugentligt √ En træner med Idrættens Træner Akademi (ITA)
Int. Tour pro Coach
ITA
√ Eliteudviklings politik √ 1 dame og herre hold i 1 division eller elite division √ Spiller på internationale ranglister
(TE, ITF, WTA)
√ Morgntræning for professionelle 2-3 gange ugentligt √ Deltage på DTF´s turnerings resjer √ Elite udvalg √ Arrangere 1 National turnering Spiller på Davis Cup og eller Fed Cup
√ Klubtrænere i dialog med DTF
om Træining, Turnæringsplaner, periodisering, m.m.
√ Uddannet fysisk træner med speciale i Tennis specifik fitness og styrketræning √ Elite samarbejde med kommunen √ Arrangere 1 International junior turnering
ITF G4 TCO
√ Fysisk træning
5-10 X gange om ugen
√ Løbende videreuddannelse √ Gode faciliteter, gerne egen hal med 2-3 baner (Hard Court) samt adgang til skole/hal (fysisktræning)
√ Træning struktur fra U10 til Senior Elite √ Deltagelse i DTF kurser og arrangementer √ Fuldtidsansat engageret cheftræner
√ 1-2 Nationale spillere udvalgt af  DTF tilbydes træning i  TCO´s international spiller udviklingsprogram

ATK – aldersrelateret træning
”For Team Danmark er aldersrelateret træning en vigtig hjørnesten i vores arbejde med talentudvikling. Det giver en mere målrettet og en mere forsvarlig træning af børn og unge i dansk idræt. Begge dele er afgørende for fremtidige danske medaljer ved EM, VM og OL,” siger Lars Green Bach, teamleder og sportskonsulent i Team Danmark.

”Specialforbund, der er i gang med at implementere aldersrelaterede træningskoncepter, fortæller samstemmende, at aldersrelateret træning har betydet et markant løft i kvaliteten af børne- og ungdomstræningen i klubberne, og specialforbundene registrerer, at de talenter, der deltager i forbundenes talentarbejde, har et højere færdighedsniveau,” siger han.