TCO tilbyder træning i verdensklasse

Karen Barbat i selskab med daværende kulturminister Carina Christensen og Dansk Tennis Forbunds formand Henrik Klitvad, da hun blev kåret som årets juniorspiller i 2008.

Wozniacki blev årets spillerHun spillede i Tennis Club Odense og måtte sige farvel til TCO og Odense allerede som 12 årig. Fyens sport bragte en artikel om det hvor de skrev følgende: Men nu er hun ved at nå et niveau, hvor Odense ikke længere har de rigtige vilkår for talentudvikling, fortæller Mihai Barbat. Planerne er, at hun skal blive dygtig nok til at starte på elitecentret i Farum til efteråret.”

Den 17. januar deltog Karen Barbat den gang i U14 Tennis ETA-turnering i Telford i England sammen med Farum-spilleren Carolina Wozniacki, der netop, som den første nogensinde, er blevet kåret som årets juniorspiller. De to blev nummer to ved de nordiske mesterskaber, med sejr over Norge og Finland, og et knebent nederlag til Sverige.

TCO har i dag et professional trænerteam bestående af både talentfulde juniortrænere og elitetrænere. Trænerteamets kompetencer er løbende udviklet med nationale og internationale kurser. Teamet ledes af Bill, WTA Grand Slam coach fra Sony Ericsson WTA, ITF som har flere års erfaringer fra forskellige akademier bl. andet: Palmer  Academy Florida Saddlebrook under Pete Sampras, Jim Courier og Jennifer Capriati. CV’et som coach viser mere end 25 grand slam turneringer (bl.a. US Open, Australian Open, French Open og Wimbledon), man kunne blive ved og listen af navne og erfaringer er lang.

Der er hermed skabt den røde tråd i klubben vi har arbejdet på i længere tid. Tennis Club Odense kan i dag tilbyde træning og udvikling af spillere uanset alder og niveau og kan håndtere spillere fra nybegynder op til professionel.

Se vores trænerteam: >>> her <<<

Se vores video: >>> her <<<