TCO dominerede FM for juniorer.

TCO markerede igen sin status, som Fyns største tennisklub, ved at være den klub, som havde flest tilmeldte ved dette junior FM, og vi var tilmed også den klub, som vandt flest medaljer.

“Det vidner om at vores arbejde med at få flere gode aktive turneringsspillere virker, dvs. at vi langsomt men sikkert får skabt en naturlig fødekæde til vores eliteafdeling. Vores motto er “bredden skaber mestre”, udtaler TCOs cheftræner Lotte Gundtoft Jensen.

“Men det skal dog ikke være nogen hemmelighed, at vi ikke er tilfredse med antallet af guldmedaljer, så det vil vi er at arbejde hårdt og målrettet på at få ændret i de kommende år. FM er kun et blandt flere parametre, vi måler os på. Elitetennis på nationalt plan er og bliver en del af TCO´s DNA”, fortsætter Cheftræneren, som ivrigt hiver en kurv bolde frem og gør sig klar til dagens træning.

Resultater:

U10:
Vores piger satte sig på det hele. Hana vandt guld i single, Sophia fik sølv og sammen vandt de pigedoublen. Sophia vandt også guld i mix.

U12:
Da Agnes er i Nice, måtte vores unge Maria årg. 2003 tage over. Her fik hun sit helt store gennembrud i U12 efter lige at være rykket op. Da hun som useeded, fik sølv efter en 2 timer og 15 min. lang finalekamp, hvor Maria satte dagsordenen imod nr. 7 i U12 på DTFs nye rangliste, men måtte bøje sig til sidst. Men så vandt Maria tilgengæld guld i pigedouble, og Klara vandt bronze i single efter overraskende sejr over seeded 3.

U14:
Fik Isak sit gennembrud, han slog seeded 4 og fik dermed bronze. Haris fik sølv efter en flot finale, hvor han pressede nr. 15 i DK til at skulle præstere sit bedste for at kunne vinde.
Nikoline fik sølv. Hun styrede spillet i finalen og markerede sit høje niveau og pressede FBTs´store stjerne. Men desværre var det ikke nok.
Lea fik sølv i U14/u16 pigedouble, brødrene Armin og Haris tog guld i drengedouble og Line tog overraskende guld i mix.

U16:
Tine Winkler havde prioriteret hvile til sine følsomme knæ, derfor måtte Katrine ligesom lillesøster Maria tage over. Det klarede hun flot efter en lang skades pause, det blev til sølv.
Vores U16 drenge skuffede. “Vi satte os godt nok på alle medaljer på nær guld, men det var den række, vi følte os mest sikre på, men måske var det problemet. Manglende fokus og stabilitet gennemsyrede mange kampe. Vi må bare tilbage på træning og arbejde endnu hårdere, så det ikke sker igen” udtalte en tydeligt skuffet Cheftræner. Julius fik sølv og Bertram brødrene fik begge bronze.

U18:
Her fik Frederik sølv efter en tæt og flot indsats i finalen.
Vores proff. U18 damesspiller Martine Ditlev kunne have vundet rækken med venstre, men hun prioriterede slet ikke turneringer i dk. Så guldet gik til en pige fra Nyborg.

En meget lang weekend blev afsluttet sent søndag aften. kl. 23.30 var sidste kamp færdig. Her var det Sebastian og Nikoline som lukkede og slukkede i FBT med en guldmedalje mere til TCO i U18/U16 mix.

Stort tillykke til alle TCOs medajle vindere og alle de andre deltagere for en god indsats!