Missionen fuldført.

Trætte og glade vendte en flok TCO spillere hjem fra dette års UM igår, som denne gang blev afviklet i HIK.

TCO havde en klar målsætning:

1. Få flere medajler end sidste år. Det lykkedes! Agnes fik i U12 mix og i U12 pigedouble. I single tabte hun til den senere vinder Hannah Viller Møller i en flot og velspillet kvartfinale. Agnes er 1. års U12, så det bliver spændende næste år.

I tennis10 mesterskaberne kan nævnes: I U8 blev Maria Habicht nr. 6. og I U10 blev Maria Nyholm nr. 10. Flot!

2. Få flere deltagere med til UM. Hvorfor TCO har sendt trænere med fra fredag d. 5. juli og frem til d. 13. juli. Henrik Kjærulff og Lotte Gundtoft fortæller, at der er flere deltagere  fra TCO’s side. Vi vil skabe en tradition omkring UM, hvor alle turneringsspillere deltager i en fælles lejr under UM, og hvor vi træner sammen i klubben ugen op til. Ved UM har vi fokus på, at spillerne lærer at gebærde sig ved en turnering. Vi planlægger morgentræning, aften træning, laver kampplaner med spillerne og evaulerer.

3. Lave aftaler med andre klubber. Vi boede derovre med Skovbakken, som vi lige har startet et samarbejde med, samværet har bestemt kun styrket den del. Så vi skal op til dem i indendørssæsonen. Desuden har vi lavet aftale med Kolding, som vi også skal besøge indendørs. Og så forsætter vi samarbejdet med FTU og FBT. Det er inspirerende for vore spillere og trænere, så vi er meget glade for at det disse aftaler og forventer os meget af samarbejdet.

4. Inspiration til træningen. Igennem vore snakke og observationer får vi input til den kommende træningsperiode. Desuden får vi et tættere forhold til spillerne, som kun giver større tryghed og dermed større indlæringsmuligheder.

5. Større sammenhold blandt spillere, trænere og forældre. Det har været meget givtigt for os, at have tid sammen. Mange af spillere blev der i mange dage, selvom de var slået ud. Der blev trænet, heppet og kigget tennis. Mange forældre deltog eller boede i nærheden, så der blev lagt mærke til “TCO heppekoret”. Desuden hjalp forældre med indkøb til fælles frokost og løbende “energi optankninger” i vores base, som var et lille byhus 500 m fra anlægget. Perfekte rammer for en super hyggelig og givtig uge.

Så alt i alt er missionen fuldført. Tak for en god tur, og husk vi tager afsted igen i Påsken 2014:-)

Nedenfor er et link til en facebook side, som HIK havde oprettet til formålet:

https://www.facebook.com søg “UM HIK 2013″