Juniortræning udendørs 2022

Kære junior i Tennis Club Odense

Mange af jer har allerede forhåndstilmeldt jer og givet feedback i det tidligere udsendte skema – tak for det. Vi har i trænerteamet læst og diskuteret jeres kommentarer og forsøger at tage højde for jeres input i træningsplanen og de aktiviteter vi kommer til at tilbyde i løbet af sæsonen.

Vi er godt på vej med træningsplanen for udendørs-sæsonen 2022.

I vores nye træningssetup kommer vi til at lægge vægt på følgende:

🎾 Det skal være rart, sjovt, hyggeligt og udviklende at gå til tennis i Tennis Club Odense, uanset om man træner 1, 2, 3 el. 5 gange i ugen.

🎾 alle juniorer på alle niveauer (begynder, let øvet, meget øvet og turneringsspillere) skal tilbydes et kvalificeret træningssetup med fokus på fællesskab, kontinuitet og udvikling.

Det vil vi sikre ved, at der er et tæt samarbejde og erfaringsudveksling i trænerteamet omkring planlægning og tilrettelæggelse af træningen samt indhold og progression i træningen. På den måde vil vi bringe alle trænernes og hjælpetrænernes kompetencer i spil, så teamet tilsammen står stærkt. På samme måde vil vi opfordre vores juniorer til at være aktive i og på tværs af deres træningsgrupper, så de kan bidrage til at styrke tennisfællesskabet og til at spille hinanden gode – også meget gerne udenfor de skemalagte træningsaktiviteter.

Lorenzo Panariti vil være ansvarlig for juniortræningen. Lorenzo kom til TCO I 2018 efter et længere ophold i USA, hvor han først spillede college tennis og efterfølgende var træner på et tennisakademi. Lorenzo er klubbens største ’tennis freak’ med enorm viden omkring udviklingen af tennisspillere teknisk/motorisk, fysisk, taktisk og mentalt. Han har en meget helhedsorienteret tilgang til trænergerningen, og vil gerne hjælpe ALLE med at lære og blive dygtigere til at spille tennis.

Alexander Ventrup har de sidste år stået i spidsen for klubbens seniorafdeling, hvor han med nye initiativer og aktiviteter har skabt stor vækst i antallet af seniorer og et stærkt fællesskab omkring dem. Nu vil han også blive et aktiv i juniorafdelingen, hvor han vil fokusere på at skabe et tilsvarende stærkt fællesskab. Udover at være træner er Alexander i gang med en kandidat i Idræt og Sundhed fra SDU – med særligt fokus på udvikling af talentmiljøer.

Lorenzo og Alexander vil i juniortræningen være assisteret af en række af klubbens dygtigste divisions- og juniorspillere. Herudover vil Tomas Placatka fortsat være en del af trænerteamet. Tomas er som nogen måske ved tidligere professionel ishockey-spiller i Odense Bulldogs med tennis som hobby ved siden af. Han har sidste år uddannet sig som tennis coach, og er selv en aktiv tennisspiller. Han har i flere år været meget aktiv i fynsk tennis og har været med til at skabe en stor juniorafdeling i Næsby Tennisklub, hvoraf mange juniorer nu er turneringsaktive og aktive i træningsmiljøerne i TCO og FBT.

Trænerteamet vil sammen med bestyrelsen i perioden frem til udendørssæsonens start arbejde på en mere gennemgående strategi omkring trænings-setuppet – herunder sammenhængen mellem juniorer og divisionshold og hvordan vi generelt former et klubliv, som på bedste vis danner grobund for fællesskab og talentudvikling.

Vi forventer at tilbyde træning på følgende dage:

Mandag og onsdag fra 16-20: alle juniorer fordelt efter alder og niveau (begynder, let øvet, meget øvet)

Tirsdag og torsdag 16-20: juniorer i turneringsgruppen samt divisionstræning (kontakt Lorenzo: pana.95@hotmail.it hvis I har spørgsmål)

Fredage og weekender: her vil vi arrangere forskellige former for match play og boot camps for juniorer

Der vil i løbet af ugen blive mulighed for at tilkøbe ekstra individuelle trænings- og sparringspas (boosters), ligesom vi arbejder på at tilbyde fællestræning med FBT for turneringsgruppen mandag og torsdag.

Nye juniorer eller juniorer som har været på træning udendørs sidste år, kan skrive sig på venteliste her (kræver at man opretter en profil)

Vi glæder os til at se en masse glade, aktive børn og unge på anlægget.

Trænerteamet