Årets tennisklub 2015 – hyldest til frivillige af tennisentusiaster

I løbet af oktober og november et givent år kan alle tennisentusiaster indstille sin egen eller en anden tennisklub, som man synes har gjort en rigtig stor indsats i det indeværende år. Kåringen af Årets Tennisklub er en hyldest til alle klubbernes frivillige kræfter.

DTF skal have din indstilling senest søndag den 15. november 2015. Når du sender en indstilling, deltager du automatisk i lodtrækningen om en billet til dig og en ven til Energi Danmark Champions Battle, hvor bl.a. Caroline Wozniacki spiller mod Serena Williams. Læs mere om Herning-eventen her.

Årets Tennisklub skal indstilles og findes herefter ud fra rekruttering, fastholdelse og talentudvikling.

I Tennis Club Odense har vi uddannet mange, +10 ATK trænere, afholdt ATK inspirationskursus sammen med DTF for alle fynske trænere, uddannet 8 divisions, DTF og tour referees. Vi har samarbejde med lokaleskoler om skoletennis.

Sommerskoler er TCO mest eftertragte tilbud til juniormedlemmer

Weekend Camp

Minitennis stævner for play and stay koncept i Sct Knuds Gymnasium med selveste “Julemanden”. Stævner målrettet alle fynske spillere.

DSC_0020 foto 2-4

Vi afholder hvert år store internationale turneringer som ITF og GPS med omk. 100 frivillige.

Tennis Sportens dag i TCO

Vi har også voksen og introduktionstilbud til nye medlemmer.

Derudover lever vi op til Team Danamarks krav for at være en ATK Elite klub.

Vil tilbyder også morgentræning 2 gange om ugen fra 8-10 i samarbejde med Team Danmarks Elite folkeskoler og gymnasier.

Dagligt fysisktræning med opvarmning og udstrækning efter hver træningssession. Mentaltræning er indarbejdet i træningskonceptet.

Se Film om TCO´s mange tiltag her.

[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=g–vnbcW7aQ[/embedyt]

Rekruttering: Denne kategori dækker konkrete aktiviteter, som en klub har gennemført for at tiltrække nye medlemmer. Aktiviteterne kan være sket selvstændigt, i skøn forening med union/DTF eller i samarbejde med eksterne aktører, såsom skoler, gymnasier og kommuner. Eksempelvis et succesfuldt arrangement på Tennissportens Dag, et godt Voksenintroduktions-forløb, maratondøgn, skoletennis etc.

Fastholdelse: For at indfri forventningerne til denne kategori forventes det, at klubben har et bredt og varieret trænings- og turneringsudbud. Dette skal kunne afspejles i klubbens mål og strategier, hvorunder klubbens bevidsthed omkring et socialt ansvar også bør spille en rolle.  Aktiviteter i denne kategori kan være turneringer, stævner og træningstilbud til både børn/voksne på alle niveauer samt sociale arrangementer i klubben.

Talentudvikling: Kategorien dækker over de tiltag, som klubben har sat i gang eller gennemført i forhold til at implementere det aldersrelaterede træningskoncept (ATK), Play & Stay-konceptet samt uddannelse og efteruddannelse af klubbens trænerteam.

Tidligere vindere:

2006: Hareskov/Værløse Tennisklub